Stejně jako fotografie je u inzerce důležitý i text inzerce.

Při psaní inzerátu je nezbytné se vžít do situace kupujícího a v textu zdůraznit informace, které jsou pro jeho rozhodování mnohdy zásadní, např. vzdálenost nemovitosti od:

  • zdravotnického zařízení,
  • mateřské či základní školy,
  • nákupních příležitosti,
  • může to být i zastávka městské hromadné dopravy, autobusového, nebo
    vlakového nádraží.

A je dobré myslet také na další životní situace, například možnosti sportování či odpočinku, parky v okolí nemovitosti a podobně.

Podle popisu nemovitosti by si měl kupující při čtení inzerátu dokázat představit, jak je byt či dům členěn. Popis musí mít svou logičnost a měl by se držet zaběhnuté terminologie.

Pro lepší představu a srozumitelnost vždy pomůže, pokud je inzerce doplněna alespoň schématickým půdorysem.