Jak prodat nemovitost za mnohem vyšší cenu a vydělat na tom. (video)

Se spolumajitelkou realitní kanceláře RE/MAX DELTA a jednou z nejúspěšnějších realitních makléřek Zdeňkou Krátkou jsme před nedávnem hovořili o práci realitního makléře. Zdeňka Krátká působí v oblasti zprostředkování prodeje nemovitostí již 14 let. Za tu dobu si získala velkou důvěru svých klientů, což dokládá mnoho národních i mezinárodních ocenění, které získala za kvalitu poskytovaných služeb

O tom, jakou přidanou hodnotu má makléř klientovi přinést. Jaké minimální služby by měl realitní makléř klientovi nabídnou, resp. jaké by měl klient očekávat a požadovat. To nejdůležitější přišlo na závěr. Jak je možné, že zkušení realitní makléři jsou schopni obvykle prodat nemovitost za mnohem vyšší částky než samotní vlastníci nemovitostí. Jak zajistit vyšší výnos z prodeje až o 15 %?

Zdeňko, jak vnímáš svou pozici v realitním obchodu, co je přidanou hodnotou tvé služby, které klient ocení a přinese mu očekávaný užitek?

Pokud se mě tedy ptáš, “Tomáši”, jak bych definovala přidanou hodnotu své dlouholeté práce a úspěchu, řekla bych k tomu asi nejspíš to, že hraje roli to, že jsem v tomto oboru již 14 let, což mi dává nejen sebevědomí při vhodném stanovení ceny, ale také při jednáních s klienty. Pro mě osobně je podstatná vzájemná důvěra a sympatie, kdy se snažím skutečně klienty provést celým případem krok za krokem, snažím se zjistit jejich potřeby, představy a možnosti a na to následně navazuji při realizaci obchodu. Aby vznikla důvěra je potřeba otevřenost, možná i laický či lidský přístup, chceš-li.

Hlavním mým benefitem, je pak pro “mě”, především spokojenost klientů, samotné uskutečnění obchodu, zpětná vazba od klienta v podobě pozitivního ohlasu, doporučení nebo vracejících se klientů i napříč generacemi.

A občas se stává i to, že z obchodu a práce se zrodí přátelství na celý život, což může být moc fajn.

Hned na začátku jsi zmínila stanovení správné prodejní ceny, jako jeden z nejdůležitějších aspektů úspěšného zvládnutí prodeje. Proč si to myslíš?

Při stanovení prodejní ceny je nutné zvážit mnoho aspektů, které tu více, tu méně ovlivňuji výslednou kupní cenu nemovitosti. Jedním z nich je samozřejmě současný trh s přihlédnutím na nemovitosti, které se v tuto chvíli nabízejí. Vysoká cena znamená, že se nemovitost neprodá, nízká naopak způsobí riziko prodeje za cenu neodpovídající hodnotě nemovitosti.

V tuto chvíli je nezávislý pohled zkušeného realitního makléře k nezaplacení. Je to pohled nezaujatý, reflektující množství prodávaných nemovitostí na současném trhu i historický přehled a srovnání, které se podařily realizovat v předchozím období.

Špatně nastavená cena na začátku prodeje může znamenat ztrátu několika stovek tisíc korun ve výsledné prodejní ceně. Je to opravdu velmi důležité

Dobře, bavíme se tady o začátku prodeje a o stanovení ceny, jaké další důležité body vnímáš v procesu prodeje nemovitosti?

Myslím, že se mnou budeš souhlasít, když řeknu, že realitní makléř by měl řídit a vést celý obchod, samozřejmě s ohledem na klientovi potřeby a návrhy ke vzájemné spokojenosti všech zúčastněných stran.

Za mě to jsou 3 důležité body, které je nezbytně nutné zvládnout ještě před samotným prodejem.

STANOVENÍ CENY

HOMESTAGING / PREZENTACE NEMOVITOSTI

PROVĚŘENÁ (ČISTÁ) NEMOVITOST

Neotřelá a poutavá prezentace nemovitosti je ovlivněná nejen zkušenostmi samotného makléře, ale i posunem současné techniky. Za mě tedy doporučuji, co nejvíce využít dnešní maximální nabídky od kvalitní fotky, 3D skenu, půdorysu, video virtuální prohlídky aj., s cílem maximalizovat zájem potencionálních zájemců, “budoucího kupce”.  Ale pozor na příliš upravenou fotku či videa, mohou v některých případech budit dojem spíše klamání klienta,  než-li prezentaci skutečného stavu nemovitosti.

A v neposlední řadě je podstatné důkladné právní i faktické posouzení nemovitosti nejen tedy z právního hlediska, aby při prodeji byla nemovitost předávána tzv. “ zcela čistá”, ale i faktický, čili technický stav nemovitosti. Je nutné také řádně prověřit nemovitost a pokud existuje možné riziko, tak klienty s tímto pochopitelně včas seznámit

Pojďme se podívat na konkrétní případ prodeje bytu v centru města, který se původně inzeroval za 1,8 milionu korun. Tobě se podařilo díky písemnému podávání nabídek a způsobem prezentace cenu navýšit o více než 150 tis korun, jak se ti to podařilo?

Jak jsem již zmínila, byla to kombinace správně nastavené ceny, i když v tomto případě jsme byli s cenou trochu výše než trh, prezentace nemovitosti, způsob vedení prohlídkového dne a v neposlední řadě náš jedinečný systém podávání nabídek a její administrace.

Můžeš být trochu přesnější?

 

více v následujícím videu. >>zde>>

Ing. Tomáš Frýdek

RE/MAX Delta